Okulumuz rehber öğretmeni Raziye YALÇINKAYA tarafından 5. ve 6.sınıf öğrencilerimizin velilerine bilinçli teknoloji kullanımı semineri verilmiştir. Öğretmenimize ve katılım sağlayan velilerimize teşekkür ederiz.
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞINDA RİSK FAKTÖRLERİ NELERDİR?
· Ebeveyn kontrolünün yetersizliği
· Aile içi çatışma ve huzursuz ortam
· Aileleride teknoloji kullanımının bilinçsiz ve kötüye kullanımı
· Akademik başarıda düşüklük ve kabul görmeme
· Arkadaş edinme becerilerinin zayıf olması ve Kişilik özellikleri (içe kapanık, meraklı kişililik, dürtüsellik, kırılgan, depresif vb.)
· İnternet uygulamaları ve bunların etkileri hakkında yeterince bilgi sahibi olmamak
· Beğenilme ve takdir edilme, değer görme ihtiyacı
· Eğlence, heyecan arayışı duygusal başa çıkma becerilerinde zayıflık gerçek hayatta başarısızlık duyguları
· Çocuklara sorumluluk verilmemesi ve sorumluluk duygularının gelişmemesi
· Ebeveyn tutumları: Aşırı otoriter ya da serbest bırakmak
· Bağımlı ve olumsuz arkadaş çevresi
TEKNOLOJİNİN DOĞRU KULLANIMI NASIL OLMALIDIR?
· Dikkatli kullanılmadığı sürece verebileceği zararları akılda tutmak
· Kendi teknoloji kullanımımızla çocuklara rol model olmak
· Öğrencileri teknolojiyle geç tanıştırmak (Telefon almak, sosyal medya hesabı kullanmalarına izin vermek vb. için yaş sınırı )
· Teknoloji kullanımını sınırlandırmak ve bilgi edinme amaçlı kullanımı teşvik etmek
· Çocuklar için güvenlik filtreleri kullanmak
· Teknoloji kullanımı ve olası riskler hakkında çocukları bilgilendirmek ve farkındalık oluşturmak
· Siber zorbalık ve sanal ortamın tehlikelerine karşı yapılması gerekenleri öğrenmek ve çocuklara anlatmak
· Çocukların kullandığı sosyal medya hesapları, siteler, uygulamalar, oyunlar vb. bilmek ve takip etmek (sosyal medyada çocuklarınızın arkadaşı olun ya da kullanıcı bilgilerini bilin.)
· Doğru duruş ve oturuş şekliyle kullanımı teşvik etmek
· Teknolojik aletleri herkesin kullanımına açık salon mutfak vb. ortak alanlarda bulundurmak
· Bilgi elde etmek için güvenilir siteleri kullanmak
· Teknoloji kullanımını ödül ve ceza olarak sunmamak
· Çocukların sosyal becerilerini geliştirmek ve değerli hissetmeleri sağlamak